The American edition of Radio Liberty, contrary to sanctions after the reunionification of the Crimea with Russia, worked according to Russian rules – rented an office and paid utility bills via a Russian bank. At the disposal of Kryminform there were documents confirming it.

RadioFreeEurope / RadioLiberty (RFE / RL, Inc.), headquartered in Washington, in June 2014, had rented a room for the editorial office in the Oktyabrsky business center in Simferopol. The cost of rent was 410 dollars a month. Anti-Russian propaganda of Radio Liberty has been shooting for more than a year in the Crimea.

Experts believe that the media violated the legislation of the Russian Federation. “Any foreign media or its representative must have appropriate accreditation. If people do not have official accreditation of the Russian Foreign Ministry, their participation in such activities obviously violates the legislation of the Russian Federation. Therefore, appropriate response measures should be applied to them,” says Igor Korotchenko, chairman of the Public Council under the Russian Ministry of Defense, editor-in-chief of the National Defense magazine.

According to him, the semi-legal work of the American edition in the Crimea threatens the security of Russia. “In this case we are talking about creating a semi-underground network that collects information and transfers it to the hands of a virtually foreign organization that is formally registered as a media. Here there are risks of a threat to the national security of the Russian Federation,” Korotchenko said.

Tags: ; ; ; ;